Co zrobić z rzeczami podczas wyjazdu na dłuższy czas

Podpisujesz roczny kontrakt za granicą, otrzymałeś propozycję intratnego stażu lub pracodawca proponuje Ci kilkumiesięczną delegację? A może chcesz zrobić sobie swoistą przerwę i wyjechać w długą podróż po Europie, Azji lub Ameryce Południowej? Jak w takim przypadku rozwiązać problem z mieszkaniem i pozostającymi w nim rzeczami? Ciekawym rozwiązaniem jest self storage, czyli boksy do wynajęcia.

Na czym polega idea self storage?

Self storage to niewielkie magazyny do wynajęcia na określony czas (można podpisywać także umowy na czas nieokreślony). Są to duże, nowoczesne hale podzielone na niewielkie boksy magazynowe. Każdy boks jest zamykany, a wyłączny dostęp do niego otrzymuje osoba, która podpisuje umowę najmu. Rzeczy można tutaj przywozić lub zabierać samodzielnie (bez interwencji obsługi obiektu) o dowolnej porze dnia lub nocy. Budynek jest monitorowany, często posiada także własną ochronę, która czuwa nad pełnym bezpieczeństwem mienia Klientów. Jednak obsługa nie ma dostępu do wynajętego boksu – może do niego wejść wyłącznie w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia (pożar, zalanie itp.).

Idea self storage pochodzi z USA, gdzie magazyny do wynajęcia o powierzchni od kilku do kilkunastu metrów kwadratowych cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Z takich ofert często korzystają firmy, które potrzebują w danym momencie dodatkowej przestrzeni na asortyment, zgromadzoną dokumentację czy materiały do planowanych kampanii promocyjnych. Usługa jest bardzo popularna w sektorze e-commerce – sklepy internetowe mogą tutaj bezpiecznie przechowywać towar sprzedawany jedynie okolicznościowo (np. przed świętami Bożego Narodzenia czy w wakacje).

Niewielkie magazyny do wynajęcia budzą również zainteresowanie wśród osób indywidualnych. Mogą one stanowić dodatkowy schowek na sprzęt AGD i RTV, zimową odzież i obuwie, podręczniki szkolne lub książki, narty, deski snowboardowe, rowery, kajaki czy wyprawkę dziecięcą, która czeka na pojawienie się kolejnego członka rodziny.

Boksy do wynajęcia – świetne rozwiązanie na czas dłuższej podróży

Polacy, z roku na rok, stają się coraz bardziej elastyczni. Chętniej podróżują, zmieniają miejsca zatrudnienia, wyjeżdżają na zagraniczne staże, szkolenia czy kontrakty. Należysz do tego grona? Czeka Cię kilku- lub kilkunastomiesięczny wyjazd do innego miasta lub za granicę i nie wiesz, co na ten czas zrobić ze swoimi rzeczami? Gdy dom lub mieszkanie na czas Twojego wyjazdu ma pozostać puste, z pewnością rozważasz wynajem nieruchomości. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zyskać pokaźną sumę za czas Twojej nieobecności, a koszty czynszu i mediów (np. stałe opłaty za prąd, wodę czy wywóz śmieci) pokryją lokatorzy.

Co jednak zrobić ze swoimi rzeczami? Większość wynajmujących nie chce, aby w lokum pozostawały osobiste drobiazgi właściciela. Zastawa stołowa, odzież i obuwie, których nie zabierasz w podróż, pościel, koce, zapasowe ręczniki, książki, dekoracje i bibeloty oraz wiele innych rzeczy staje się wtedy pewnym problemem. Co z nimi zrobić? Nie musisz już prosić bliższej i dalszej rodziny czy znajomych o ich przechowanie. Boksy do wynajęcia w systemie self storage pozwolą Ci zyskać ogrzewaną, suchą i bezpieczną przestrzeń, w której Twoje zgromadzone mienie może czekać na powrót.

Osoby ze Śląska mogą zdecydować się na ofertę firmy Róża Rent, która posiada bogate doświadczenie w swojej branży i rozbudowaną ofertę dopasowaną nie tylko do potrzeb Klientów biznesowych, ale i osób indywidualnych. Wynajem magazynu w Katowicach pozwoli Ci szybko opróżnić mieszkanie, które chcesz wynająć. Sprawdzi się także dla osób, które same wynajmują mieszkanie w Polsce i podczas kilkumiesięcznego pobytu za granicą nie chcą utrzymywać dwóch lokali. W ofercie Róża Rent dostępny jest magazyn w Katowicach o powierzchni od 2,5 do 10 m2, co pozwoli Ci idealnie dopasować boks do swoich potrzeb.

Boksy do wynajęcia – jak to wygląda w praktyce?

Przed planowaną podróżą możesz dokładnie zapoznać się z ofertą self storage i obejrzeć dostępne magazyny do wynajęcia. Umowę najczęściej można podpisywać na czas określony (zwykle od 1 miesiąca), ale firmy umożliwiają również Klientom zawarcie jej na czas nieokreślony (wtedy pamiętaj, aby odpowiednio wcześnie ją wypowiedzieć). Osobom prywatnym do jej podpisania wystarczy dokument tożsamości ze zdjęciem (np. dowód osobisty, paszport).

Ważne jest także zapoznanie się z wewnętrznym regulaminem. Określa on nie tylko przedmiot samej umowy, ale także np. czas, który będziesz mieć na opróżnienie boksu (po zakończeniu się okresu abonamentowego) oraz spis rzeczy, których nie wolno przechowywać w magazynie. Pamiętać, że boksy do wynajęcia nie pozwalają magazynować roślin czy zwierząt, produktów spożywczych, które łatwo się psują. Zakazane są także substancje chemiczne, toksyczne i łatwopalne oraz zioła. Inną grupę stanowią rzeczy wartościowe – antyki, biżuteria i pieniądze (dla takich przedmiotów wykup sejf w banku, który zapewni im 100% bezpieczeństwa). Z powodzeniem możesz tutaj jednak przechować odzież i obuwie, książki, sprzęt RTV i AGD, którego nie chcesz pozostawić najemcom mieszkania, wszelkiego typu tekstylia domowe (dywany, narzuty, koce, zasłony itp.), naczynia czy meble.