Jak efektywnie układać grafik pracy?

Przygotowywanie grafiku pracy to bez wątpienia zajmujące, żmudne zajęcie. Szczególnie tak jest, gdy tworzymy go w sposób tradycyjny, tymczasem można łatwiej. O tym powiemy w poniższym artykule.

Otwórz się na nowe możliwości

Jeszcze do niedawna układanie grafiku było drogą przez mękę, a w niektórych firmach dalej tak jest, bo zamiast wprowadzić nowoczesne rozwiązania, stosuje się – czasami z przyzwyczajenia, czasami z innych powodów – archaiczne metody. Nie mają sensu, gdyż rozwój technologiczny sprawił, że są dostępne nowatorskie możliwości. W artykule omówimy aplikacje do zarządzania czasem pracy inEwi (dostępną pod adresem inewi.pl), która między innymi pozwala na intuicyjne, wygodne tworzenie grafików pracy.

Co zapewnia inEwi?

  • Z programem bez problemu stworzymy przejrzysty Rozkład Czasu Pracy dla pracowników zatrudnionych w różnym systemie: zmianowym, zdalnym czy pracujących w trybie nienormowanym i równoważnym;
  • W zależności od tego, jak zatrudnieni są nasi pracownicy, możemy przypisać grafiki ze stałą godziną początku i końca (tzw. normowane) lub z opcjonalną długością pracy (nienormowane);
  • Łatwo zdefiniować czy w przypisanych harmonogramach mają występować nadgodziny;
  • Wszystko jest dokładnie sprawdzone pod kątem przepisów Kodeksu Pracy. Jeśli zaś pojawią się problemy, które mogą wskazywać na niezgodność z prawem, wyświetlane są stosowne powiadomienia;
  • Każdy pracownik jest powiadamiany (na przykład smsowo lub mailowo), gdy zajdą jakieś zmiany w Grafiku Pracy.

Jeszcze więcej możliwości!

Aplikacja inEwi to jednak coś więcej niż układanie grafików pracy. Jeśli połączymy omawiany moduł z Rejestracją Czasu Pracy, uzyskamy kompletne rozwiązanie do automatycznej Ewidencji Czasu Pracy! To oznacza szereg zalet, między innymi program automatycznie zidentyfikuje różnego typu spóźnienia oraz przerwy w pracy. Wynagrodzenie więc będzie adekwatne do przepracowanego czasu. Dużą zmianą jest to, że raz na zawsze możemy skończyć z nieefektywną papierologią. Z inEwi otrzymujemy listę obecności w cyfrowej – gotowej do wydruku i zapisu – formie.

Co najważniejsze nie potrzeba tu całego zastępu ludzi, jak to bywało dawniej. Panuje tu pełna automatyzacja, a dział HR – wcześniej odpowiedzialny za te zadania – może spokojnie zająć się innymi sprawami. Dla zainteresowanych tematyką polecamy też artykuł “Czy małe firmy również muszą prowadzić ewidencję czasu pracy?”.