Oprogramowanie do salonu fryzjerskiego – na co trzeba zwrócić uwagę?

Obecnie prowadzenie salonu fryzjerskiego to nie tylko obsługa klienta, ale i wiele różnych czynności związanych z szeroko rozumianym zarządzaniem. Trzeba bowiem umiejętnie kontrolować personel, planować działania promocyjne czy zająć się zaopatrzeniem. Bez tego trudno przetrwać na rynku, na którym panuje ogromna konkurencja.

Jednej osobie może być ciężko poradzić sobie z wszystkimi zadaniami. Z tą myślą stworzono specjalne oprogramowanie dla salonów kosmetycznych. Rozwiązanie to szybko zdobyło dużą popularność, gdyż pozwoliło na usystematyzowanie i usprawnienie pracy w wielu salonach fryzjerskich.

Zarządzanie czasem to podstawa

Obecnie jednym z najważniejszych elementów działania każdej firmy jest efektywne zarządzanie czasem. Pozwala to na zwiększenie rentowności biznesu przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów prowadzenia go. Specjalistyczne oprogramowanie dla salonów pozwala na sprawne planowanie grafików oraz przejrzysty podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników, dzięki czemu ułatwia im realizację codziennych obowiązków,a tym samym zwiększa ich efektywność.

Zobacz więcej: Versum umawia 17 mln wizyt! “Pierwszą wersję kodowaliśmy na prezentacji z klientem”

Zarządzanie pracownikami

Zarządzanie pracownikami wbrew pozorom nie jest zadaniem łatwym, a wręcz przeciwnie – wymaga sporego zaangażowania. Na szczęście i tutaj z pomocą przychodzi oprogramowanie do zarządzania salonem. Ułatwia przydzielanie zadań, planowanie grafików i komunikowanie ewentualnych zmian, a także monitorowanie efektywności pracowników – dzięki czemu możemy zawsze trzymać rękę na pulsie i nagradzać najskuteczniejszych oraz wspierać tych, którym nie idzie najlepiej. System pomaga także w skutecznym motywowaniu zespołu poprzez prowizje. Ich rozliczanie – podobnie jak podstawowych wynagrodzeń – odbywa się po części automatycznie, co zapewnia ogromną oszczędność czasu

Zaopatrzenie magazynu

W każdym salonie fryzjerskim bardzo ważnym zadaniem jest kontrolowanie zużycia wykorzystywanych do pracy produktów. Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu jest to o wiele łatwiejsze. W ten sposób unikniemy niespodziewanych braków, a także zapobiegniemy ewentualnym nadużyciom. Obecnie programy dla salonów fryzjerskich są w tym zakresie mocno rozbudowane.

Działania marketingowe

Spersonalizowana komunikacja to klucz do skutecznego marketingu. Celem jest bowiem zbudowanie silnej więzi między klientem a salonem. Obecnie coraz więcej programów dla salonów posiada specjalny moduł marketingowy, który ułatwia komunikację z klientami. Pozwala m.in. na filtrowanie bazy klientów według różnych kryteriów, a tym samym tworzenie konkretnych grup, do których rozesłana zostanie przygotowana przez nas wiadomość – na przykład ze specjalną ofertą.

Prostota obsługi

Podczas wyboru oprogramowania dla wielu osób kluczową kwestią jest prostota obsługi. Niekiedy bowiem obsługiwać go muszą osoby, które nie mają dużego doświadczenia w pracy z komputerem. Podstawową cechą dobrego systemu jest więc intuicyjność, która pozwoli na sprawne poruszanie się po nim nawet tym, którzy nie są za pan brat z nowymi technologiami.