Rozwój galerii handlowych

W ostatnich latach Polska stała się jednym z liderów wśród krajów europejskich pod względem ilości powierzchni handlowych. Co roku otwierają się kolejne obiekty, jak galerie handlowe w Warszawie i innych miastach. Te już istniejące, rozbudowują się lub uatrakcyjniają swoją przestrzeń.

Pod jednym dachem

Początki centrum handlowego w Warszawie to zwykle chęć stworzenia miejsca, w którym można zrobić swobodnie zakupy. Jeden obiekt mieści bowiem kilkadziesiąt a nawet kilkaset mniejszych butików. Klienci doceniają takie duże przestrzenie do handlu, ponieważ mają spory wybór bez konieczności objeżdżania kilku dzielnic miasta. Plusem jest także różnorodność asortymentu jak w Galerii Klif. Sklepy oferują towary zarówno za bardziej przystępną cenę lub też kwoty dla osób z zasobniejszym portfelem. Duży wybór marek sprawia, że nie ma potrzeby szukania ich w innych krajach, co jeszcze kilkanaście lat temu było standardem.

Nie tylko handel

Coraz częściej centra handlowe w Warszawie mają więcej funkcji niż tylko handlowe. Galerie stały się również miejscem, gdzie znajduje się wiele punktów usługowych. Dzięki temu nie ma potrzeby szukania w innym miejscu poczty, oddziału telefonii komórkowej, fryzjera, kosmetyczki a nawet salonu psiej urody. Wszystkie częściej lub rzadziej wykonywane czynności są na wyciągnięcie ręki. Galerie handlowe to także rozbudowana oferta kulturalno – rozrywkowa. Można w nich trafić na wystawy, wernisaże, koncerty. Standardem jest także kino, bez którego trudno sobie wyobrazić galerię handlową w Warszawie. Nie brakuje również pomysłów dla rodzin z dziećmi. Maluchy mogą się bawić w specjalnych kącikach lub atrakcyjnie aranżowanych przestrzeniach zamkniętych. Coraz częściej organizuje się w nich urodziny kilkulatków.

Strefa gastronomiczna

Żaden klient nie byłby w stanie wytrwać kilku godzin w sklepie, w którym nie ma zaplecza gastronomicznego. Galerie handlowe w Warszawie i innych dużych miastach oferują więc liczne punkty z daniami popularnymi oraz bardziej egzotycznymi. To one są często miejscami spotkań mieszkańców oraz gości. Podobnie kawiarnie popularnych sieci, jak również miejsca o bardziej autorskim menu. Coraz częściej galerie oferują również możliwość zakupu i degustacji markowych win, piw i innych alkoholi. Zasięg wielu z nich jeszcze niedawno był mocno okrojony. Zainteresowanie galeriami handlowymi w Warszawie rośnie. Nie oznacza to, że masowo oddajemy się zakupom. Doceniamy wielość usług, skupionych w jednym miejscu. W ostatnich kilku latach galerie handlowe oferują również punkty medyczne, które można odwiedzać. Te już istniejące dodają je w ramach rozbudowy lub zmiany charakteru niektórych powierzchni.

Centrum handlowe jako miejsce, w którym można zaspokoić wszystkie mniej lub bardziej podstawowe potrzeby konsumenta to jeszcze wizja przyszłości. Jednak obecne zmiany, jakie zachodzą w przestrzeniach tego typu świadczą o tym, że idziemy w tym kierunku.