Biznes ma przynosić zyski. Żeby je przynosił (najlepiej coraz większe), musi się rozwijać. Brak Ci pomysłów na rozwój Twojego biznesu w branży hair&beauty? Pomożemy!
Inwestuj w ludzi
Potencjał Twój i Twoich pracowników jest najważniejszy, dlatego nie pozwól mu się zmarnować. Jeśli podwładni sami proszą Cię o możliwość wzięcia udziału w warsztatach czy szkoleniu – świetnie, mają ambicje! Ty też korzystaj z takich form rozwoju. Prenumeruj branżową prasę, żeby być na bieżąco z tym, co w trawie piszczy, śledź trendy w internecie, podpatruj konkurencję (ale nie kopiuj pomysłów!). Nie bój się próbować nowych rzeczy.
Zadbaj o atrakcyjną ofertę
Zaproponuj klientom nieszablonowe rozwiązania, których nie znajdą u konkurencji. Może roczny abonament, który uprawnia do skorzystania z określonej liczby usług w miesiącu? A może wprowadź urodową wersję happy hours, w których wybrane usługi kosztują znacznie mniej, ale w zamian klient zgadza się na wszystko, dzięki czemu Ty rozwijasz swoją kreatywność. Regularna oferta też powinna się wyróżniać. Czasem warto sprecyzować profil swojej działalności, bo wielu ludzi poszukuje określonych specjalizacji, np. salonów używających tylko wegańskich kosmetyków.
Oszczędzaj czas tam, gdzie to możliwe
Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza na początku swojej działalności, chce absolutnie wszystko ogarniać samodzielnie, od obsługiwania jak największej liczby klientów, po całą papierkową robotę. Twój czas jest zbyt cenny, nie popełniaj tego błędu. Zaufaj swojemu personelowi i deleguj zadania. W rozdzielaniu prac, jak i w czuwaniu nad dostawami czy w umawianiu wizyt (również online) pomoże Ci oprogramowanie Versum, z którego korzystają już tysiące salonów w Polsce i za granicą. Wejdź na https://www.versum.pl/terminarz-do-umawiania-wizyt i testuj system przez 14 dni za darmo!
Bądź online
Twoja konkurencja jest w internecie i zagarnia klientów, którzy mogliby przyjść do Ciebie. Obecność Twojego salonu w wirtualnym świecie to absolutna konieczność. Zadbaj o estetyczną stronę internetową, na której znajdą się Twoje dane kontaktowe, cennik i galeria zdjęć. Nie zapominaj także o mediach społecznościowych – profil na Facebooku to podstawa, ale w tej branży duże korzyści przynosi także prowadzenie konta na Instagramie.
Doceń okolicę
Nie zapominaj o realu. W większości przypadków największą część klientów stanowią osoby mieszkające w pobliżu danego salonu. Bierz zatem udział w lokalnych wydarzeniach. Zwróć tylko uwagę, aby impreza, w której chcesz uczestniczyć, pasowała do profilu Twojej działalności – fryzjer dziecięcy odnajdzie się na festynie z okazji dnia dziecka, ale osoby uczestniczące w koncercie na dzień kobiet bardziej zainteresuje możliwość zdobycia voucherów na stylizację paznokci.
Powyższe rady sprawdzą się zarówno w nowopowstających salonach, jak i w tych, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Nawet jeśli Twój salon dobrze prosperuje, nie zamykaj się na nowe pomysły – zawsze jest coś, co można ulepszyć.