Jak wybrać agencję digital?

Wybór odpowiedniej agencji digital, która spełni nasze oczekiwania może stanowić niemałe wyzwanie. Jednak opierając się na różnych wytycznych można te poszukiwania nieco ułatwić. Nie ma gotowego scenariusza dobrych i owocnych relacji z agencją social media. Tutaj wiele zależy od oczekiwać klienta oraz możliwość firmy, do której się zwracamy.

Do przemyślenia

Zanim skontaktujemy się z agencją digital, warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:

– czego oczekujemy w ramach współpracy

– jak daleko chcemy promować swoją firmę/markę (rynek lokalny, krajowy, czy globalny)

– jaka jest pozycja twojej firmy na rynku

– jakie masz plany odnośnie rozwoju marki

– kim są twoi konkurenci

– komu dedykujesz swoje usługi

– co cię wyróżnia

– jaki budżet chcesz przeznaczyć na działania agencji.

Na powyższe pytanie nikt poza klientem nie zna właściwszej odpowiedzi. Z gotowymi punktami warto rozpocząć poszukiwania. Dobrze jest celować w firmę, która jest już jakiś czas na rynku i ma rozeznanie w e-marketingu i współczesnych e-narzędziach, jak Webtalk. Taka agencja digital musi być na bieżąco z nowinkami, które co rusz pojawiają się w sieci. Im więcej dostarczymy jej informacji o naszym biznesie, tym precyzyjniej będzie można przygotować strategię skrojoną na miarę.

Czego szukać

Dobrą agencję interaktywną poznać po kilku cechach:

1. zakres proponowanych usług – liczy się zwłaszcza kompleksowość. Szukaj firmy, która będzie w stanie całkowicie zaspokoić twoje oczekiwania bez konieczności korzystania z usług kilku podmiotów. Rozmienianie się na drobne zwykle jest po prostu nieopłacalne. Porównuj ofertę kilku firm.

2. portfolio – to najlepsza wizytówka, z kim firma współpracowała a przy okazji informacja o specjalizacji agencji digital. Jeśli portfolio odpowiada twoim oczekiwaniom, możesz spodziewać się owocnej współpracy.

3. jakość ważniejsza od ilości – nie tylko duże firmy powinny wzbudzać zaufanie. Zwłaszcza, że mniejsze podmioty to nieraz świetna jakość. Zakładają je byli pracownicy dużych podmiotów. Mają szeroką perspektywę i świeże spojrzenie.

4. marka – nie musi być bardzo znana, wystarczy, że ma dobrą opinię. Poszukaj informacji w sieci na temat konkretnej firmy. Klienci zwykle konkretnie opisują swoje doświadczenia z agencjami digital. Opinie klientów z oficjalnej strony są ważne, ale te z forów branżowych zwykle bywają bardziej trafne w ocenie.

5. kontakt z klientem – ważne jest, w jaki sposób agencja digital kontaktuje się z zainteresowanymi. Agencja powinna być zainteresowana twoją działalnością, celami i założeniami. Jeśli jej przedstawiciel skupia się na reklamowaniu swojej marki, nie do końca warto kontynuować tę relację.

Właściwy wybór agencji digital to wstęp do podpisania umowy. Dobrze jest w tym miejscu dopytać, kto będzie koordynatorem projektu i w jaki sposób można się z nim kontaktować. Taka osoba powinna informować klienta o kolejnych etapach realizacji projektu i wszystkich ewentualnych zmianach, dostosowywanych do bieżących działań.