Wybór odpowiedniej agencji digital, która spełni nasze oczekiwania może stanowić niemałe wyzwanie. Jednak opierając się na różnych wytycznych można te poszukiwania nieco ułatwić. Nie ma gotowego scenariusza dobrych i owocnych relacji z agencją social media. Tutaj wiele zależy od oczekiwać klienta oraz możliwość firmy, do której się zwracamy.
Do przemyślenia
Zanim skontaktujemy się z agencją digital, warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:
– czego oczekujemy w ramach współpracy
– jak daleko chcemy promować swoją firmę/markę (rynek lokalny, krajowy, czy globalny)
– jaka jest pozycja twojej firmy na rynku
– jakie masz plany odnośnie rozwoju marki
– kim są twoi konkurenci
– komu dedykujesz swoje usługi
– co cię wyróżnia
– jaki budżet chcesz przeznaczyć na działania agencji.
Na powyższe pytanie nikt poza klientem nie zna właściwszej odpowiedzi. Z gotowymi punktami warto rozpocząć poszukiwania. Dobrze jest celować w firmę, która jest już jakiś czas na rynku i ma rozeznanie w e-marketingu i współczesnych e-narzędziach, jak Webtalk. Taka agencja digital musi być na bieżąco z nowinkami, które co rusz pojawiają się w sieci. Im więcej dostarczymy jej informacji o naszym biznesie, tym precyzyjniej będzie można przygotować strategię skrojoną na miarę.
Czego szukać
Dobrą agencję interaktywną poznać po kilku cechach:
1. zakres proponowanych usług – liczy się zwłaszcza kompleksowość. Szukaj firmy, która będzie w stanie całkowicie zaspokoić twoje oczekiwania bez konieczności korzystania z usług kilku podmiotów. Rozmienianie się na drobne zwykle jest po prostu nieopłacalne. Porównuj ofertę kilku firm.
2. portfolio – to najlepsza wizytówka, z kim firma współpracowała a przy okazji informacja o specjalizacji agencji digital. Jeśli portfolio odpowiada twoim oczekiwaniom, możesz spodziewać się owocnej współpracy.
3. jakość ważniejsza od ilości – nie tylko duże firmy powinny wzbudzać zaufanie. Zwłaszcza, że mniejsze podmioty to nieraz świetna jakość. Zakładają je byli pracownicy dużych podmiotów. Mają szeroką perspektywę i świeże spojrzenie.
4. marka – nie musi być bardzo znana, wystarczy, że ma dobrą opinię. Poszukaj informacji w sieci na temat konkretnej firmy. Klienci zwykle konkretnie opisują swoje doświadczenia z agencjami digital. Opinie klientów z oficjalnej strony są ważne, ale te z forów branżowych zwykle bywają bardziej trafne w ocenie.
5. kontakt z klientem – ważne jest, w jaki sposób agencja digital kontaktuje się z zainteresowanymi. Agencja powinna być zainteresowana twoją działalnością, celami i założeniami. Jeśli jej przedstawiciel skupia się na reklamowaniu swojej marki, nie do końca warto kontynuować tę relację.
Właściwy wybór agencji digital to wstęp do podpisania umowy. Dobrze jest w tym miejscu dopytać, kto będzie koordynatorem projektu i w jaki sposób można się z nim kontaktować. Taka osoba powinna informować klienta o kolejnych etapach realizacji projektu i wszystkich ewentualnych zmianach, dostosowywanych do bieżących działań.